Suzuki Cello les

Vanaf 3,5 jaar kun je cello leren spelen. Dit gaat door middel van een methode waarbij ook de ouder wordt ingeschakeld. Samen met je kind kom je naar les, maar ook thuis zul je samen gaan oefenen.
De Suzuki methode gaat ervan uit dat ieder (kind) kan leren cellospelen. De pijlers daarvoor zijn:
* kleine stapjes tegelijk
* veel herhaling (net zoals je je moedertaal leert)
* aan de hand van veel spelletjes
* aan de hand van een repertoire dat steeds maar één nieuw dingetje tegelijk aanbiedt
* samen studeren
* zowel individuele les als groepsles

img_4895img_4881

Naast de wekelijkse individuele les zijn ook een aantal groepslessen gepland waarin we spelen met alles wat we hebben geleerd. De lessen worden de eerste jaren gegeven in een duo-lesvorm van 40 minuten per week. Na een aantal jaren, gaan we meestal over op 30 minuten individueel.

Enkele reakties:
“Inspirerend, geestig, geduldig  en zeer motiverend. De cellolessen van mijn kinderen
beschouw ik als één van mijn dierbaarste momenten van de week”

(Maf Frinking)

“Een celloles bij Anne van Laar is altijd een feest. Met toewijding en betrokkenheid bij de leerling brengt zij leerlingen verder. Zij past haar benadering aan aan de persoonlijkheid en capaciteiten van de leerling. Zo komt iedereen tot zijn recht. Met humor spoort zij de leerlingen aan het beste uit zichzelf te halen. Na de les van Anne, verlaat je altijd vrolijk en geïnspireerd het lokaal.”

(Edwin Bleichrodt)